Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje

Mokomės tyrinėdami

Nuo mokslo metų pradžios Vilniaus Petro Vileišio progimnazija dalyvauja programoje „Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje“. Programą įgyvendina asociacija „Kūrybinės jungtys“ bendradarbiaudama su Vilniaus miesto savivaldybe ir Vilniaus švietimo pažangos centru. Kovo 17 d. projekto komandos pristatė mokyklos bendruomenei savo veiklos rezultatus.

 Mokytojų klubas bendrai veiklai subūrė šešis mokyklos mokytojus – Ingą L., Simoną B.,           Aliną G., Vitaliją P., Danguolę V., Džeinarą U.  Šių mokytojų veiklą kuravo dizainerė Indrė Gėlė Brogienė. Projekto metu mokytojai prisijaukino naujas erdves: kūrybines dirbtuves „VIVISTOP“, Lietuvos nacionalinę Martyno Mažvydo biblioteką, modernaus ir šiuolaikinio meno muziejų MO.  Šiose erdvėse mokytojų komanda išbandė daug aktyvios veiklos metodų, įvairių refleksijos formų, kūrė integruotų pamokų scenarijus, juos išbandė tapdami šių pamokų dalyviais. Mokytojai sukūrė ir pravedė integruotas biologijos ir dailės, matematikos ir geografijos, istorijos ir tikybos pamokas. Įveikę ne vieną mokymosi ir kūrybiškumo iššūkį mokytojai sukaupė vertingos patirties, kurią taiko kasdienėje veikloje. Įgyta patirtimi projekto mokytojų komanda pasidalijo su kolegomis.

Tą pačią kovo 17 d., tik kiek anksčiau, savo kūrybinio darbo projekte rezultatus mokyklos bendruomenei pristatė ir 7a3 klasė. Šioje tyrinėjimo kelionėje mokinius lydėjo kurianti praktikė Vilma Raubaitė, mokytojos Danutė G., Simona B., Ugnė Z., socialinė pedagogė Aistė K., psichologo asistentė Emilija D.  Projekte siekta sutelkti mokinius bendram tikslui, auginti atsakomybės bei pasitikėjimo vienas kitu jausmus. Projekto pradžioje klasės mokinių išsikeltas tikslas – jaustis saugiai klasėje – nuvedė mokinius prie sumanymo sukurti  tinklalaidę.

Pirmajame veiklos įgyvendinimo susitikime mokiniai rado jiems įdomią temą „Tradicijos“, kurią analizavo per lietuvių kalbos pamokas, o pasitelkę „Minčių lietus” metodą sukūrė ir galimas temos potemes. Buvo pasirinkta giliau patyrinėti pirčių, kolekcionavimo, drabužių stiliaus, tvarumo ir dovanojimo tradicijas.

Per pakankamai trumpą veiklos įgyvendinimo laiką buvo daug nuveikta: mokiniai susitiko su žurnalistu Richardu Jonaičiu, kuris papasakojo apie savo darbo kasdienybę ir apie tai, kaip įdomiai ir aktualiai pateikti informaciją. „Tvarumo“ potemę nagrinėjusi mokinių grupė dalyvavo tiesioginėje kulinarinėje laidoje „Tvariai 30”, kurią vedė Alfas Ivanauskas, bei susitiko su tinklalaidės „Išpakuota” vedėja Rugile Matusevičiūte, kuri taip pat buvo ir grupės įrašytos tinklalaidės pagrindinė viešnia, pasakojanti apie maisto švaistymo problemas ir galimus šių problemų sprendimo būdus.  Antroji komanda, pasirinkusi kalbėti apie dovanojimo tradicijas, vyko imti interviu iš UAB „Gera dovana” vadovės Simonos Klybienės. Kita grupė, pasirinkusi temą „Drabužių mados tradicijos”, pasikvietė pokalbiui mados žurnalistę ir istorikę Miglę Kazėnaitę.

Mokiniai kūrė tinklalaides improvizuodami, ieškodami, jų supratimu, geriausio būdo temai atskleisti. Kai kurie darbai nutolo nuo tinklalaidės žanro, tačiau buvo tokie pat įdomūs ir aktualūs. Vienas grupės darbas iš tinklalaidės pavirto į trumpametražį filmą, sukėlusį smagaus juoko pliūpsnį kiekvienam tuo metu mokyklos aktų salėje buvusiam žiūrovui.

Programos „Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje“ veiklos sumanytos taip, kad pakviestų ir mokinius, ir mokytojus patirti mokymąsi neįprastose erdvėse, išbandyti neįprastas mokymosi formas ir pasidalyti įgyta mokymosi patirtimi su kitais bendruomenės nariais. Džiaugiamės atsiliepę į šį kvietimą mokytis tyrinėjant ir dalijantis.

WordPress Image Gallery Plugin

You may also like...